Persberichten

Sedus vindt de bureaustoel opnieuw uit - twee wereldpremières op de Orgatec 2018

Met de legendarische “Federdreh”, de eerste geveerde en wereldwijd gepatenteerde bureaustoel (1926), de eerste bureaustoel met zwenkwieltjes (1929) en talloze toonaangevende patenten, zoals het Similarmechaniek (1973) en het Similar-Swing-mechaniek (2012) legt Sedus normen vast die over de hele wereld van toepassing zijn.

In het kader van de kantoormeubelvakbeurs Orgatec 2018 introduceert Sedus twee innovatieve bureaustoelconcepten op de markt waarmee de geschiedenis van de bureaustoel een vervolg krijgt.

Sedus Future Proof – oplossingen voor het kantoor van de toekomst

Nauwelijks een ander thema houdt ondernemers meer bezig dan de organisatie van hun kennisgebaseerde en creatieve processen. Terwijl in de productieafdelingen de volledige automatisering al lang wordt nagestreefd, regeert de onzekerheid in de kantoorafdelingen. Kloeke begrippen als ”Office 4.0” vinden hun weg als modebegrip in de vakpers en worden bij nader inzien ontmaskerd als verkeerd begrepen of verkeerd geïnterpreteerde visies, die eigenlijk niemand verder helpen.

Verder lezen

Sedus se:connects – alles draait om goede verbindingen

Connectiviteit en continu geladen accu's zijn essentieel voor flexibel kantoorwerk. Steeds meer ondernemingen zien af van vast ingedeelde kantoorwerkplekken en hoe groter de organisatie, des te veelzijdiger zijn de inrichtingen. Het kiezen van de werkplek en -omgeving elke morgen zien veel medewerkers als een welkome afwisseling, anderen daarentegen zien het als een uitdaging; anderen daarentegen missen een vertrouwde omgeving of de permanente aanwezigheid van een vaste kring van collega's.