Sedus vindt het zitten opnieuw uit – een verandering van zienswijzen

Wat enkele jaren geleden nog een utopie leek, hebben de designers en ingenieurs van Sedus nu al gerealiseerd: de nieuwe bureaustoel se:motion heeft geen traditioneel mechaniek meer nodig en maakt ergonomisch, beweeglijk werken mogelijk dat ook voor iedereen betaalbaar is.

Begrippen als “werkomgeving 4.0”, “coworking” en het “slimme kantoor” worden steeds vaker gebruikt als het gaat om de veranderingen in de kantoorwereld. Nieuwe werkplekconcepten en werkmodellen zijn gewild en vergen een nieuwe manier van denken – van ruimteconcepten tot en met nieuwe productoplossingen.

Verder lezen

Beweging op kantoor dankzij se:fit

Bewegen is niet alleen goed voor het lichaam, lichaamsbeweging inspireert ook de geest. Sedus se:fit maakt bewegend, actief zitten en leunen mogelijk – aan een hoge tafel, aan een sta/zit bureau en overal waar een zithulp nodig is.

se:fit ondersteund en bevordert beweging op hetzelfde moment. Hij kan eenvoudig in hoogte worden aangepast en gemakkelijk aan het geïntegreerde handvat worden meegenomen. Zodoende is de se:fit geschikt als een spontane stoel die een gezonde beweging en houdingsverandering stimuleert.

Verder lezen

Sedus vindt de bureaustoel opnieuw uit - twee wereldpremières op de Orgatec 2018

Met de legendarische “Federdreh”, de eerste geveerde en wereldwijd gepatenteerde bureaustoel (1926), de eerste bureaustoel met zwenkwieltjes (1929) en talloze toonaangevende patenten, zoals het Similarmechaniek (1973) en het Similar-Swing-mechaniek (2012) legt Sedus normen vast die over de hele wereld van toepassing zijn.

In het kader van de kantoormeubelvakbeurs Orgatec 2018 introduceert Sedus twee innovatieve bureaustoelconcepten op de markt waarmee de geschiedenis van de bureaustoel een vervolg krijgt.

Sedus Future Proof – oplossingen voor het kantoor van de toekomst

Nauwelijks een ander thema houdt ondernemers meer bezig dan de organisatie van hun kennisgebaseerde en creatieve processen. Terwijl in de productieafdelingen de volledige automatisering al lang wordt nagestreefd, regeert de onzekerheid in de kantoorafdelingen. Kloeke begrippen als ”Office 4.0” vinden hun weg als modebegrip in de vakpers en worden bij nader inzien ontmaskerd als verkeerd begrepen of verkeerd geïnterpreteerde visies, die eigenlijk niemand verder helpen.

Verder lezen

Sedus se:connects – alles draait om goede verbindingen

Connectiviteit en continu geladen accu's zijn essentieel voor flexibel kantoorwerk. Steeds meer ondernemingen zien af van vast ingedeelde kantoorwerkplekken en hoe groter de organisatie, des te veelzijdiger zijn de inrichtingen. Het kiezen van de werkplek en -omgeving elke morgen zien veel medewerkers als een welkome afwisseling, anderen daarentegen zien het als een uitdaging; anderen daarentegen missen een vertrouwde omgeving of de permanente aanwezigheid van een vaste kring van collega's.