De edele wereld van Sedus: modern classics edition

Een heel nieuw niveau van hoogwaardigheid en verwerkingskwaliteit, dat biedt de Sedus Stoll AG met de „modern classics edition“. Edele materialen en een bijzonder hoog comfort zijn de fundamenten van deze productlijn. Of het nu gaat om de draaistoel „open up“ of „silent rush“, de loungestoel „on spot vero“ of het bureau „attention“ in massief houten uitvoering; al deze producten onderscheiden zich door een bijzonder karakter en vullen elkaar aan.

De al in 2002 geïntroduceerde „open up“ behoort tot de klassiekers van de productrange van Sedus. Terwijl de door Mathias Seiler getekende oervorm een zeer gracieus silhouet had, is de modern classic-uitvoering voorzien van een geheel nieuwe bekleding in handwerkkwaliteit, die alle zintuigen aanspreekt. Dankzij het gebruik van generfd, onbehandeld en zacht anilinleer en een hoogwaardige vulling, ontstaat een bijzonder hoog comfort gepaard aan natuurlijke kwaliteiten, die de zintuigen aanspreken. Ook de hoogwaardige wielen en een loopring trekken de aandacht. Dat het hier daadwerkelijk om handwerk gaat, toont de onder de zitting aangebrachte handtekening van de Sedusmedewerkers die het bewuste exemplaar vervaardigden. Standaard is de dorsokinetische rugleuning, die het lichaam ondersteunt bij draai- en zijwaartse bewegingen en voor veel vrijheid zorgt bij het dynamisch zitten. 3D verstelbare armleuningen en een gasveer met een aangename dieptevering ronden het zitcomfort af.

Ook bij de draaistoel „silent rush“ signeert de vakman die de bekleding verzorgt de stoel hoogstpersoonlijk met zijn handtekening. Bijzondere accenten worden hier gezet door hoogwaardige naden en stoffering. Een bekleding als het met olijfbladeren gelooide anilinleer brengt deze uitvoering optisch voor het voetlicht.

De loungestoel „on spot vero“ complementeert deze serie en zorgt niet alleen voor een representatieve zitgelegenheid in vergaderruimtes of ontvangstruimtes. Edel, bijzonder dik leer dat hoogwaardig genaaid is en de zitschaal volledig omhult, geeft ook uitdrukking aan een hoogwaardige stijl. Bijzondere verwerkingsdetails zijn de kleurige naden of de zijkanten van de bekleding, die in de kleur van de naad kunnen worden uitgevoerd.

Het bureau „attention“ communiceert elegantie en een design waarin lichtheid domineert. Een van de bijzonderheden is het massief houten tafelblad, naar keuze in de varianten „eiken“ en „walnoot gedempt“. Elk individueel tafelblad is door de eigen tekening van het hout een echt en prachtig uniek product.

Bijzondere karakteristieken van de modern classics edition zijn de aandacht voor duurzaamheid en kwaliteit, dankzij grondstofbesparende en energiebewuste fabricage.