„get together“

Systemisch benchprogramma voor veelzijdige toepassingsdoeleinden

Door zijn multifunctionele uitgangspunt biedt het nieuwe benchprogramma ”get together” alle voorwaarden voor een mobiele en flexibele manier van samenwerken. Met name in de middenzone van kantoren voldoet het systeem aan de eisen voor tijdelijke toepassingsmodellen, zoals hot desking of smart working. Het is een platform om snel een creatieve uitwisseling te kunnen realiseren.

Conceptueel is ”get together” uitgevoerd als een doorlopend modulair systeem in vier systemische uitbreidingsfasen. Planners hebben de mogelijkheid om werkplekken optimaal af te stemmen op de gebruikers en de klantenbehoeften. Verschillende bladmaten en een individuele uitrusting dankzij de vele accessoires bieden speelruimte voor een creatieve vormgeving.

Door de comfortabele aansluiting van accessoires als koppelelementen, kabelgoten, zichtschotten, monitorhouders, hangelementen, tijdschrifthouders, bureau-organizers en ook adapterlampen kan de werkplek snel en eenvoudig aan wisselende omstandigheden worden aangepast. Een klassieke werkplek wordt met enkele handgrepen een touch down-werkplek voor creatief werken, een projecttafel of een vergadertafel zonder accessoires. Andere opties zijn mogelijk door de uitvoering van een kops werkblad aan de kopse kant, de montage van een open koppelkast, een returntable of een derde niveau.

Dankzij de veelzijdige toepassingsmogelijkheden is ”get together” een van de gebruikergerichte antwoorden van Sedus op de veranderingen binnen de werkomgeving en de trend om routinewerkzaamheden en vaste structuren steeds meer te laten vervangen door flexibele projectwerkzaamheden.

Daarbij is het niet van belang of het gaat om efficiënte toepassingsmodellen van oppervlakken of het stimuleren van samenwerkingen. Bladmaten van 3200 x 1600 mm komen bijvoorbeeld overeen met een bench met 4 zitplaatsen en zijn geschikt voor een klassiek en permanent werken op een plek.
Kleinere bladmaten met een breedte van bijvoorbeeld 2400 x 1600 mm zijn geschikt voor kortstondig gebruik in de zin van hot desking met een geringer ruimteaanbod, maar bieden daarvoor weer de hoogste efficiëntie per oppervlakte. Dat schept ruimte voor meer werkplekken of voor middenzones met communicatieoppervlakken. Voor de dubbele benches van de productfamilie is er keuze uit A- en 4-poot als pootvarianten, waarmee de bladen als een- of tweedelig kunnen worden gepland.

Het eenvoudige gebruik met behulp van een snelspanelement maakt het systeem montagevriendelijk en zorgt voor een snelle op- en ombouw. Naast de conceptuele voordelen ontstaat zo een extra meerwaarde door de snelle aanpassing aan organisatorische veranderingen.

Sedus garandeert bovendien duurzaamheid tot in de details door de kwaliteit ”Made in Germany”, een reductie tot de essentie en bijvoorbeeld een voegloze randafwerking bij melamine-oppervlakken of houtfineren uit de duurzame bosbouw.