Kennisuitwisseling dynamisch gestructureerd

Sedus brainstorm

Design: speziell ®

Voor een ongecompliceerde en zeer functionele inzet tijdens een actieve kennisoverdracht en tijdens flexibel team- en projectwerk ontwierp Sedus de productfamilie brainstorm. Met name in trainings- en seminarruimten, multifunctionele en besprekingsruimten zijn dankzij de flexibele tafelmodules snel wisselende configuraties mogelijk. brainstorm is op diverse manieren afgestemd op de veelzijdige toepassingen voor kennisoverdracht, team- en projectwerk en het uit meerdere elementen bestaande systeem stimuleert op deze manier tevens de uitwisseling binnen het bedrijf.

Dankzij het in hoogte verstelbare personal desk, dat als rolbare eenpersoonstafel is geconcipieerd, hoeven deelnemers aan workshops en brainstormsessies niet voortdurend naast elkaar te zitten, maar kunnen zich afhankelijk van de situatie groeperen, vrij in de ruimte gaan zitten of zelfs staand met elkaar communiceren. Zo blijft het hele gebeuren voortdurend in beweging. Voor een ongecompliceerde en spontane toepassing van elektrische apparatuur staan voor de flexibele inzet ook adaptieve mediastrips ter beschikking die eenvoudig op het tafelblad worden geklemd. Wanneer de mediastrip aan de voorkant van de tafel wordt gefixeerd, kan deze ook als verbindingselement fungeren en stroom leveren voor naast elkaar staande tafels.

De eveneens rolbare en in elkaar schuifbare tafels zijn de multitalenten binnen de brainstorm familie. Net als de personal desks kunnen zij ruimtebesparend worden geplaatst of opgeborgen als zij niet meer worden gebruikt, maar bieden tegelijkertijd talloze mogelijkheden voor de meest uiteenlopende configuraties: de tafels zijn met name geschikt voor klassieke seminarconfiguraties en project-, team- en besprekingsopstellingen.

Een systeemkabelgoot kan worden geïntegreerd waardoor de tafel een volledig elektrificeerbaar meubel wordt. Afgaande aansluitingen hoeven alleen in de vloertank te worden ingestoken en hierna wordt de gebruiker volgens het plug & play-principe voorzien van stroom, gegevens en beeldsignalen.

Vast geïnstalleerde meubels kunnen uitstekend met de vierpoottafels van het systeem brainstorm worden geconfigureerd. Ook pauzezones, kantines en ontmoetingsplaatsen zoals infopoints, zijn ideaal geschikte toepassingsgebieden voor brainstorm vierpoottafels, die hier als eenvoudig en licht tafelprogramma gemakkelijk kunnen worden verplaatst. Voor de elektrificatie kan indien nodig worden gekozen voor inbouwstopcontacten uit het omvangrijke Sedus portfolio.

Tot de complementaire elementen van het flexibele conferentieprogramma behoren een lessenaar in het design van het personal desk met een metalen aflegmogelijkheid voor een laptop of documenten en met een zichtafdekking van textiel, een prikbord, een prikbord met flipchart als opstekbaare upgrade en een garderobe. Als toebehoren zijn voor de personal desks, stapel- en vierpoottafels adaptieve mediastrips met drie stroomaansluitingen verkrijgbaar. Tot de toebehoren voor de tafels in klassiek vierpootdesign die in vijf verschillende bladmaten verkrijgbaar zijn, behoren inbouwstopcontacten, koppelelementen en knieschotten in twaalf kleuren.

Over het designteam

Toen Sybille Fleckenstein, Jens Pohlmann en Thilo Schwer 2002 hun ontwerpbureau oprichten, kozen zij voor de naam speziell om aan te geven dat zij voor elk project unieke, verrassende en bijzondere oplossingen willen creëren. De drie productontwerpers zoeken het bijzondere in het vanzelfsprekende en zijn overtuigd van de kracht van een ontwerpproces waarin verschillende teamleden uiteenlopende ervaringen en zwaartepunten inbrengen. Op deze manier ontstaan opvallende oplossingen waarbij niet het ego van één persoon, maar de gezamenlijke samenwerking centraal staat. Dat is het handschrift van het team dat de ontwerpen van speziell karakteristiek en zelfstandig, maar nooit overdreven of gechargeerd doet lijken.

www.speziell.net

Hieronder vindt u enkele afbeeldingen; meer beeldmateriaal is te vinden op Sedus MediaCenter.