Keurmerk voor Sedus

Compleet zitmeubelprogramma wordt door GREENGUARD voor lage emissies onderscheiden.

De bureauzitmeubels van Sedus Stoll AG hebben het GREENGUARD-keurmerk ontvangen voor producten met lage chemische emissies.
Het GREENGUARD Environmental Institute (GEI) bevestigt met de certificering dat de bureaustoelen van Sedus duidelijk voldoen aan de richtwaarden voor chemische emissies van de GREENGUARD-standaarden voor de kwaliteit van binnenlucht.

De GREENGUARD-certificering van Sedus omvat de modellen match, netwin, black dot, open up, open mind, meet chair, match up, yeah, early bird, cross line, mr. charm en of course.
Een gezonde binnenlucht vormt de basis voor duurzaam bouwen en de uitgebreide certificering van het bureaustoelenassortiment van Sedus biedt deze markt een grote keuze aan zitmeubels met een lage die bovendien voldoen aan de eisen van toonaangevende milieugerelateerde bouwstandaarden, zoals LEED. Ricardo Lopez, hoofd van de Sedus-marketingafdeling, is verheugd over de onderscheiding: “Wij beschouwen dit certificaat als prikkel om in 2011 vaart te zetten achter de certificering van onze werkpleksystemen en meubels.”

Het keurmerkprogramma van GREENGUARD voor producten met een lage uitstoot aan giftige stoffen werd in 2001 als onafhankelijk certificatiesysteem in de VS opgericht. Als industrieonafhankelijke organisatie zonder winstoogmerk ontwikkelt het GEI strenge standaarden voor de kwaliteit van binnenlucht op basis van internationaal erkende wetenschappelijke methoden.