Professionele akoestische isolatie met de acoustic mood wall

Kantoormeubelfabrikant Sedus brengt met de „acoustic mood wall“ een wandelement op de markt dat geschikt is voor een professioneleaanpak van akoestische isolatie in de kantooromgeving. Het productbiedt een eenvoudig te plaatsen eerste oplossing voor een betereakoestiek, vooral in ruimtes met oppervlakken die akoestisch slechtpresteren. De „acoustic mood wall“ draagt bovendien bij aan dereiniging van de lucht en de regulering van de luchtvochtigheid.
Dankzij het gebruik van hennep en wol is de „acoustic mood wall“100 procent duurzaam. Zes verschillende designs en diverseformaten maken een ideale ruimtelijke vormgeving en visueleafstemming mogelijk.

Het nieuwe akoestische wandelement voor de toepassing in kantoren „acoustic mood wall“ voldoet aan de Duitse akoestische isolatieklasse A. Het product kan horizontaal of verticaal aan de wand worden bevestigdof verticaal afgehangen van het plafond, in verschillende vierkante enrechthoekige formaten van 600 x 600/1200/1800/2400 mm en 1200 x1200 mm. De „acoustic mood wall“ is beschikbaar in twee dieptematen (55 en 95 mm). Per element heeft men de keuze uit tot wel drie kleurenuit een vastgelegd kleurenpalet.

De „acoustic mood wall“ bestaat uit een gevouwen houten cassette metdaarin een laag hennep en een laag wol. Het product is voorzien vaneen stoffen bekleding. Waar de henneplaag in de kern akoestischisoleert, reinigt de wollaag aanvullend de lucht en reguleert de luchtvochtigheid.

Bij de montage aan de wand worden meegeleverde rails aan de wandbevestigd. Hangt men het product af aan het plafond, dan zijn kadrerendeelementen in de passende maat als hulpstuk beschikbaar. Voor debevestiging heeft men hier de keuze uit schroeven of clips.Bijzonder innovatief is de combinatie van hernieuwbare natuurlijkematerialen als hennep en wol. De productie van deze materialen vraagtweinig energie en draagt bij aan een positieve CO2-balans.

Hennep is een snelgroeiende plant, die de inzet van mest noch vanspuitmiddelen verlangt en garant staat voor een zeer hoge opbrengstper vierkante meter. Voor de „acoustic mood wall“ worden van dehennep zowel de hennepvezels gebruikt als de houtachtige delen. Wol bevrijdt de lucht van schadelijke stoffen, is negatief geïoniseerd entrekt zodoende geen fijnstof aan. Hennep en wol beschikken overuitstekende akoestisch isolerende eigenschappen. Zo verenigt ditnieuwe Sedusproduct speelruimte op het gebied van vormgeving enprofessionele akoestische isolatie met kwaliteit en duurzaamheid.

De „acoustic mood wall“ kan worden ingezet op individuele werkplekkenen op grotere kantoorwerkplekken, in open space kantoren, overleg- en conferentieruimtes, in entreegebieden, ontvangstruimtesen wachtruimtes, maar ook in akoestisch slecht presterende vertrekkenzoals bijvoorbeeld cafetaria's en bedrijfskantines dat vaak zijn.