black dot 24

Aanvulling op succesvolle draaistoelfamilie voor continugebruik en hoge belastingen

Speciaal voor gebruik bij meerploegendiensten rondom de klok maar ook voor zwaarlijvige gebruikers breidt Sedus de succesvolle draaistoelfamilie ”black dot” uit met een nieuw model. Bij ”black dot 24” draait het om een configuratie met 3D-armleuningen en schuifzitting met bijzonder comfort, die is afgestemd op gebruikers tot een lichaamsgewicht van 150 kg.

De nieuwe belastbare alleskunner ”black dot 24” vormt een alternatief voor controlroomstoelen. Qua afmetingen is dit model echter niet zo volumineus en vormt hij niet alleen een elegantere variant maar is ook een probaat middel tegen de visuele stigmatisering van te zware personen met een lichaamsgewicht tot ca. 150 kg.
Met name voor ondernemingen die hun kantoorruimten reeds ingericht hebben met draaistoelen uit de familie ”black dot” is deze uitvoering interessant, omdat daarmee ook een formele voortzetting in de stoeluitvoering kan worden gerealiseerd.
De zitting is breder, dieper en beter gestoffeerd dan de klassieke ”black dot” en creëert zo meer ruimte en ook tolerantie voor een hogere drukbelasting.
Naast deze bijzondere kenmerken beschikt ”black dot 24” over de gebruikelijke eigenschappen van de draaistoelfamilie, zoals het Sedo-lift-mechaniek, een mechaniek met een krachtiger verenpakket, 3D-armleuningen, schuifzitting en optionele neksteun of kledinghanger. De rugleuning kan worden uitgevoerd als net- of gestoffeerde rugleuning. Een zitneigverstelling is echter uitgesloten.
Overeenkomstig de eisen aan het 24-uursbedrijf in kantoor of controlroom worden bijzonder duurzaam en robuuste stoffen toegepast. Bij normale belasting tijdens kantoorgebruik kunnen ook alle andere bekledingen uit de Sedus-stofcollectie worden gebruikt.