Sedus draagt ”Made in Germany” hoog in het vaandel

”Made in Germany” blijft behouden als kwaliteits- en prestatiebelofte. Met zijn productievestigingen in Duitsland houdt Sedus op onmiskenbare wijze vast aan zijn waardecodex als fabrikant. Die belofte wordt aangevuld met de hoge eisen aan kenmerken als duurzaamheid en een transparante leveringsketen. Ook de verantwoordelijkheid als onderneming en daarmee het maatschappelijk relevante aspect om arbeidsplaatsen in Duitsland te behouden, dragen daartoe bij. In een nieuwe videoserie zijn de belangrijke productievaardigheden vastgelegd.

”Wij produceren bij Sedus voor 100 procent in Duitsland en het ”Made in Germany” dat in onze onderneming staat voor ingenieurskunst, kwaliteit en een hoog vormgevingsvakmanschap, is een buitengewoon en belangrijk USP-kenmerk”, benadrukt Holger Jahnke, directeur Marketing en verkoop. ”Met een nieuwe videoserie tonen we belangrijke kerncompetenties als fabrikant, waarin onze eis aan de materiaalkeuze en afwerking, maar ook de planningscompetentie tot uitdrukking komt.”

De geschiedenis van Sedus met zijn traditie als kantoormeubilair-fabrikant gaat terug tot het jaar 1871. Al meer dan 60 jaar behoort de spaarzame omgang met milieu en hulpbronnen tot de filosofie van de gehele onderneming. Met de GRI-certificering in 2011 wist de onderneming als eerste in de branche om de holistische ondernemingsvisie heel bewust nog beter onder de aandacht te brengen van de buitenwereld. De mens staat centraal. In de zin van Corporate Social Relationship (CSR) vormen de medewerkers simpelweg het kostbaarste bedrijfsmiddel binnen de waardecreatieketen: een van de aspecten waarom Sedus het kwaliteitskenmerk ”Made in Germany” zo belangrijk vindt – om de bestaande arbeidsplaatsen in de productievestigingen Dogern (Hochrhein) en Geseke (Oostwestfalen) en daarmee de grote kennis en de controle over het proces in eigen beheer te houden.

Tot de relevante productiesectoren van de uitgebreide, verticale integratie bij Sedus behoren onder andere: eigen ontwikkelings-afdelingen met een gecertificeerd testlaboratorium, een buizenbuigafdeling voor frames, poedercoating en galvaniseerinstallatie, stoffeerderij en hoogwaardige lederverwerking, stoeleindmontage, vormhoutproductie en fineerverwerking en tevens een volautomatische bladenverwerking met laserrandafwerking.

Holger Jahnke vervolgt: ”Wij gebruiken deze verbanden en argumenten in de omgang met onze klanten en dagelijks leiden we meerdere bezoekersgroepen door onze productievestigingen. Onze gasten uit de hele wereld zijn met name gecharmeerd van de ”stalgeur” van onze onderneming en dat ze met eigen ogen het ontstaansproces van onze producten kunnen meemaken.”

”Made in Germany” staat voor kwaliteit en lange levensduur en daardoor ontstaat een duidelijk concurrentievoordeel ten opzichte van goedkope aanbieders en fabrikanten van goederen waarvan de leveringsketen niet transparant is.

Wie nog niet in de gelegenheid was om Sedus live mee te maken, kan de videoserie ”Made in Germany” op het Youtube-Kanal Sedus TV bekijken.