Sedus ontvangstbalie: een representatieve ontvangst

Design: formwelt Industriedesign

Het uitgebreide programma aan ontvangstbalies vormt een van de nieuwe  modelfamilies en een belangrijke bouwsteen binnen het productportfolio van Sedus. Hiermee bieden wij niet alleen aantrekkelijke ontvangstbalies in de meest uiteenlopende uitvoeringen – deze meubels bieden zelf ook een functionele werkplek voor ontvangstbaliemedewerkers.

Het bijzondere van het Sedus ontvangstbalieprogramma is dat eenvoudige corpussen als solide basis dienen die door talloze extra elementen kunnen worden aangevuld.
Deze zogenoemde "add-ons" zijn in verschillende materialen en kleuren verkrijgbaar: van een strakke en gereduceerde vormentaal en elementen in frisse en neutrale kleuren tot aan elementen die door een natuurlijke lichtheid of levendige, krachtige kleuren worden gekenmerkt. De ontvangstbalie kan zo geheel naar uw individuele wensen worden vormgegeven. Bovendien kan de ontvangstbalie door verlichtingsoplossingen emotioneel worden opgewaardeerd. Direct bij het binnenstappen van een bedrijf worden de waarden en de essentie van een bepaalde bedrijfscultuur tot  uitdrukking gebracht. De ontvangstbalie is dan ook een belangrijk aanlooppunt binnen de integraal vormgegeven kantooromgeving.

De basiscorpussen kunnen in een breedte van tot wel vier meter met een recht, boog -  en bootsvormig contour worden gekozen - of als alternatief met hoogteverschillen in het front, een variant die de naam "High to Low" draagt. Als kleuren staan zuiver wit en grafietzwart ter beschikking. Profielen van massief aluminium tussen schaduwvoegen zetten hier kenmerkende accenten.
Eveneens van aluminium vervaardigd, zijn de plintprofielen die voor een hoogwaardige afwerking van de ontvangstbalie zorgen. Ook hier maakt een schaduwvoeg dat de balie lijkt te zweven.

De bladen, gemaakt van een drielaagse spaanplaat, lopen in principe over de volledige breedte van de ontvangstbalie. Ontvangstbalie- en tafelbladen kunnen met een melamineharscoating in een effen kleur of in verschillende soorten  houtdecoraties worden gekozen. Ook houtfineeroppervlakken staan ter beschikking. Baliebladen en opzetelementen zijn ook verkrijgbaar in metaal of MDF.

Alle "add ons" beschikken over een hoekverbinder waarmee zij zonder gereedschap op de frontpanelen kunnen worden geschoven. Dankzij de vrije positionering bieden zij oneindig veel ontwerp-mogelijkheden die door de uitvoering in verschillende kleuren nog verder kunnen worden uitgebreid. Een speciale softtouch-lak geeft de elementen van metaal naast een hoogwaardige lederlook tevens een bijzondere haptiek. Zo ontstaat een huiselijke en gastvrije sfeer in de ruimte.

Hieronder vindt u enkele afbeeldingen; meer beeldmateriaal is te vinden op Sedus MediaCenter.