ORGATEC 2016

Sedus op de Orgatec 2016

Het beursmotto van de Orgatec voor dit jaar, "creativity works", staat ook centraal bij het beursoptreden van Sedus. De internationale kantoorinrichter en toonaangevende ergonomie-expert presenteert in hal 8 op 1.300 m² creatieve en moderne kantoorwerkomgevingen.

Met de vriendelijke uitnodiging "Creëer ruimte met persoonlijkheid" nodigt Sedus u uit tot een "rondgang vol ontdekkingen". De spannende standarchitectuur zorgt voor een aantrekkelijke feelgoodsfeer, die met alle zintuigen te ervaren is. In organische segmenten worden de meest uiteenlopende leefwerelden in het kantoor getoond, die voldoen aan de behoeften en eisen van de mobiele werker. Doordachte organisatie- en op behoeften afgestemde toepassingsoplossingen zijn vrij te kiezen en bieden vormgevingsvrijheid voor teams en afzonderlijke gebruikers.

Geïnspireerd door de natuur heeft Sedus in nauwe samenwerking met toonaangevende verlichtingsdesigners van de firma Consuline uit Milaan en het architectenbureau Evolution Design in Zürich een ruimteconcept ontwikkeld dat tot zijn recht komt via de menselijke zintuigen voor ruimtelijke perceptie en oriëntatie. Dat wordt gerealiseerd door celstructuren die een harmonieuze structuur creëren tussen de vormgeving van de meubels, de verschillende werkzones en de vrije ruimte daartussen. Een membraanachtige, semitransparante hoes omlijst de stand. De open, cellenachtige binnenstructuur vormt de omlijsting voor het themabereik "conference and training", "informal working and relax", "workplace and concentration" en "meeting and collaboration".

Qua producten is er een keur aan noviteiten die al meteen na de beurs leverbaar zijn. Dat zijn in het bijzonder de bureaustoel se:do, de conferentiefauteuil se:line, het akoestische scheidingswand- en schermsysteem se:wall, het loungemeubelsysteem se:works, het kastprogramma grand slam z en de technisch nieuw uitgevoerde bureautafel temptation ci.

Dan is er verder nog een wereldpremière: de complete beursstand is uitgerust met draadloze laadstations en Qi-technologie. Hier kan de bezoeker niet alleen zijn smartphone draadloos opladen, maar ook zijn laptop en zo ervaren hoe hij deze innovatieve technologie ook voor een efficiënte kantoorplanning en een efficiënt gebruik van oppervlakken kan worden toegepast. Want de kantoormedewerker van de toekomst wordt via zijn smartphone geïnformeerd over de bezetting van de afzonderlijke kantoorafdelingen, herkent de eerstvolgende bereikbare en optimaal uitgeruste werkplek en weet ook waar hij zijn collega's kan ontmoeten.

Meteen tegenover hal 8, op de beursboulevard, presenteert Sedus onder het merk Sedus ergo+ zijn omvangrijke dienstverlenings-programma, dat vooral gericht is op de eindgebruiker en de werkgever ondersteunt bij het bieden van duurzame preventie bij de werkplek. Met een persoonlijk advies door een team van experts biedt Sedus ergo+ een rondom-preventiepakket voor al het kantoorpersoneel.

Sedus op de Orgatec van 25 t/m 29-10-2016 in Keulen, Sedus-stand hal 8, gang B, stand 50

Sedus Stoll AG – De onderneming

Sedus Stoll AG, gevestigd in Waldshut, is een toonaangevende complete aanbieder voor kantoorinrichtingen en werkplekconcepten. Als wereld-wijd gerenommeerd merk is Sedus met acht dochtermaatschappijen in Europa en wereldwijd in meer dan 50 landen vertegenwoordigd.

Als traditionele onderneming en kantoormeubelexpert heeft Sedus in zijn bedrijfsgeschiedenis van meer dan 145 jaar altijd weer de maatstaven gesteld - vooral op de terreinen ergonomie, design en duurzaamheid. Daarbij zijn normen ontwikkeld die wereldwijd van belang zijn geworden.

Sedus staat synoniem voor innovatie, techniek en esthetiek en verrijkt de "leefwereld kantoor" steeds weer met nieuwe productideeën en hedendaagse concepten. Sedus richt complete organisaties in, van de receptie via eenpersoons-, combinatie-, en managerskantoor tot en met grote kantoorruimten. Volgens alle regels van de moderne werkplekvormgeving en geheel volgens individuele klantenwensen.

De Sedus Stoll-groep heeft het boekjaar 2015 afgesloten met uitzonderlijke groeicijfers en een omzet van rond 180 miljoen euro. Daarmee zijn de geplande doelstellingen in orders, marktaandeel, omzet en resultaat overtroffen en is een van de beste jaarresultaten gerealiseerd.