se:wall

zichtschot en geluidsbescherming op een intelligente manier

Bij begrippen als "geluidsbescherming, scheidingswand en zichtschot" krijgen we meteen bepaalde associaties: afzichtelijke, dikwandige systeemframes, aaneengekoppeld met verbindings-elementen die uit de tekenpen van een machinebouwer afkomstig zouden kunnen zijn.

Vooral in grote kantoorruimtes ziet de wereld er deels ook zo uit, want de trend naar open space-kantoor neemt niet af. In grote stedelijke gebieden stijgen de bedrijfshuren astronomisch en dwingen zowel werkgevers als planners om kantoren zo efficiënt mogelijk "vorm te geven". Dat wil zeggen, zoveel mogelijk werknemers op een zo klein mogelijk oppervlak.

Dat staat haaks op de pretentie om door intelligente ruimteplanning de communicatie en het teamwerk van het kantoorpersoneel gericht te stimuleren. De spagaat ontstaat wanneer naast open samenwerking ook geconcentreerd zelfstandig werken vereist is. Om deze evenwichts-oefening flexibel en effectief te kunnen uitvoeren, heeft Sedus het nieuwe scheidingswand- en schermsysteem met de naam se:wall ontwikkeld.

Sedus se:wall overtuigt in vergelijking met traditionele systemen door de unieke combinatie van akoestiek, design en functionaliteit voor een aantrekkelijke prijs-prestatieverhouding. Het zorgt voor bescherming tegen inkijken, zone-indeling en akoestische afscherming en biedt met een omvangrijk typenschema en talrijke uitrustingsvarianten een grote mate van functionaliteit en flexibiliteit - op wens zelfs als maatwerk. Ondanks de slanke uitstraling voldoen de bijzonder effectieve vullingen aan absorptieklasse A.

De optisch gereduceerde functierails geven elk element een heldere contour en vormen met hun technisch-nauwkeurige uitstraling een bewust contrast met de zachte vormen van de met stof bespannen oppervlakken. Goed geproportioneerde, afzonderlijke elementen sluiten zich aaneen, vormen vloeiende overgangen in de ruimte en worden met hun elegante, afgeronde frame-omlijstingen tot zeer aantrekkelijk vormgegeven bouwelementen.

Tot de programmaomvang behoren scheidingswanden en tafel-schermen, die zowel op, maar ook achter de bureautafels kunnen worden aangebracht. Vier stofcollecties bieden een grote verscheidenheid in kleuren en dessins die met akoestisch uitstekende eigenschappen ook voldoen aan de strengste brandveiligheidsnormen. Het Sedus designteam heeft ook aan de "handige hulpjes" gedacht: als accessoires zijn er veelzijdige aflegruimten, monitorhouders, modules voor elektrische voorzieningen en geluidkerende opzetelementen leverbaar.

Voor het eerst wordt Sedus se:wall - samen met een groot aantal andere productinnovaties - op de internationale kantoormeubel-vakbeurs ORGATEC in Keulen gepresenteerd, 25 t/m 29 oktober 2016, hal 8, gang B, stand 50.