Voor het dutje op kantoor

Sedus open up, design Mathias Seiler

De resultaten van bedrijfsartsen en slaaponderzoekers heeft Sedus consequent omgezet in de ontwikkeling van een nieuw product. Zo baarde de op de internationale branchebeurs Orgatec 2000 voor de eerste keer gepresenteerde zit- en ligbureaustoel ”open up” groot opzien. Deze maakt een kort dutje alsmede het werken in ontspannen houding mogelijk. De rugleuning met nieuw similarmechaniek maakt een sterke leuningneiging van circa 40 graden mogelijk en benadert daarmee sterk een liggende houding. De verstelbare neksteun ondersteunt hoofd en nek ook, wanneer deze voor het kijken op het beeldscherm naar voren geneigd worden.

”open up” werd door het Industrie Forum Design Hannover onderscheiden met de ”iF Produkt Design Award 2001”.

De ”ottoman”, een beenkrukje op wielen of glijders, maakt de lighouding perfect. Op de verstelbare ”work assistant” kan bijvoorbeeld een notebook bediend worden. Met een gasveer is snel en gemakkelijk een willekeurige hoogte voor zit- of lighouding ingesteld. Helemaal uitgeschoven wordt de ”work assistant” een lezenaar.

Hieronder vindt u enkele afbeeldingen; meer beeldmateriaal is te vinden op Sedus MediaCenter.